piątek, 30 września 2011

Co dziś na obiad? 1- Kurczak w ziołach prowansalskich posadzony pod jajkiem z ziemniakami i surówką

- Miałaś na blogu przypalać wodę na herbatę , a Ty masz konfiturę z cukinii i śledzia z kawiorem. Puknij się!
- Ty się puknij, o co Ci chodzi?
- U mnie w lodówce siedzi kurczak, nie wiem co mam z nim zrobić .
- Prawdopodobnie zjeść.
-Prawdopodobnie jest surowy.
-[bla bla bla]
-(...) Dlaczego nie opiszesz na blogu NORMALNEGO obiadu, takiego że dziś przeczytam i dziś zrobię z tego co mam w lodówce? Ja marynować cukinię chcę za 10 lat minimum!
- Ale ja już teraz marynuje ^^
-Ale ty jesteś inna ^^
-[bla bla bla]
-Dobrze, będziesz miała NORMALNY obiad. Prosty, zwykły, szybki. Zadowolona.
- Tak.
-Ale! Jeśli będę miała 1 klik na taki obiad, będziesz mi płaciła mentalny haracz.
-Będę.

Zmuszona, sprowokowana, wzięta pod włos,namówiona, przekonana, zachęcona- pokażę Wam!
Normalny,  codzienny obiad.
Postaram się żeby nie był nudny, a  uniwersalny- dla zabieganej studentki, zapracowanej kobiety, głodnego mężczyzny. Może powstanie z tego jakiś cykl?
Zobaczymy.. Jak przeżyjemy.
Te obiady.



Kurczak w ziołach prowansalskich:

300 g filetów piersi z kurczaka,
2-3 łyżki jogurtu naturalnego,
1 łyżeczka ziół prowansalskich,
szczypta soli i pieprzu

Filet umyj, pokrój w grube plastry, posól i pieprz. Wrzuć do pojemnika (najlepiej próżniowego) posyp ziołami i dodaj jogurt. Wymieszaj( lepiej wymiętoś). Pojemnik szczelnie zamknij, a jego zawartości daj odpocząć w lodówce. Kurczak lubi odpoczywać.Rada(raczej dobra)- te czynności możesz wykonać np rano( zajmują  małą chwilkę) a po  powrocie do domu rzucasz na patelnie. Jeśli rano wolisz pospać choć 2 minuty dłużej (jak ja) zostaw kurczaka w spokoju chociaż na 20 minut.

W tzw. międzyczasie:
obierz ziemniaki, przygotuj surówkę.
Surówka dla leniwych(jak ja) : kup gotową poszatkowaną mieszankę kapusty, marchewki itp., posól, popieprz, dodaj trochę cukru i łyżeczkę majonezu/ łyżkę jogurtu greckiego, posyp koperkiem.
Surówka dla ambitnych: poszatkuj kapustę, marchewkę itp., reszta jw.

Gotuj ziemniaki( w osolonej wodzie, wodę osól po zagotowaniu. Nieosolona woda gotuje się szybciej[podobno] ).
Na patelni rozgrzej olej , kurczaka lekko otrzep z jogurtu,  smaż krótko( ale nie za krótko)  z obu stron.
Usmażonego kurczaka ukryj pod dwoma talerzami, w tym czasie posadź jajko na patelni. Gotowe jajko zgrabnie ułóż na kurczaku.  Podawaj z ziemniakami posypanymi koperkiem i surówką.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz